Aby móc korzystać z elektronicznych funkcji e-dowodu musisz zainstalować oprogramowanie do obsługi e-dowodu E-dowód menadżer. Jeśli chcesz skorzystać z podpisu osobistego i podpisać nim dokument, który masz na swoim komputerze, musisz mieć oprogramowanie do podpisu osobistego E-dowód podpis elektroniczny.

Do poprawnego działania aplikacji potrzebna jest ścisła współpraca trzech programów. Są to PCSCD, e-dowód Menedżer, oraz e-dowód Podpis Elektroniczny. Poniżej znajduje się opis instalacji oprogramowania dla systemu  w architekturze 64-bitowej.

Instalujemy PCSCD – pakiet odpowiedzialny za komunikację komputera z czytnikami kart. Instalacja odbywa się przy pomocy komendy:

sudo apt-get install pcscd

Instalujemy manager E-dowodu. Pobieramy plik https://www.gov.pl/pliki/edowod/e-dowod-4.0.0.374.run

Przechodzimy do katalogu w którym pobraliśmy plik managera:

cd /home/konto_uzytkownika/Pobrane

chmod +x e-dowod-4.0.0.374.run

Pozostaje instalacja aplikacji podpisu elektronicznego e-dowodu. Pobieramy plik https://www.gov.pl/pliki/edowod/eDOSign-1.4.28.run

Przechodzimy do katalogu w którym pobraliśmy plik managera:

cd /home/konto_uzytkownika/Pobrane
chmod +x eDOSign-1.4.28.run